Учнівська організація "Ювенго"
Нормативна база
План роботи на 2019/2020 навчальний рік
АНАЛІЗ РОБОТИ ДИТЯЧОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ЮВЕНГО" ЗА 2018/2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Головне завдання, що вирішується у взаємодії педколективу школи з дитячою учнівскою організацією «Ювенго» - формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості; забезпечення комплексного виховного впливу на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої й систематичної участі у вирішенні важливих завдань шкільного життя.
Одним із завдань виховного процесу учнів є сприяння підвищенню ролі учнівського самоврядування в плануванні та організації життєдіяльності класу як у початковій, так і в старшій школі. Самоврядування розвиває в учнів організаторські здібності, почуття відповідальності та ініціативи.
Учнівська організація “Ювенго” була створена у грудні 2004 року.
Її девіз: «Ювенго – з грецької молодість, а молодість – це ми».
Учнівське самоврядування ЗОШ № 30 – президентсько-парламентська республіка.
Президент – учениця 10А класу Попова Аделіна.
До органів самоврядування входять найавторитетніші лідери учнівського колективу, бо члени учнівського самоврядування мають бути взірцем для вихованців у ставленні до своїх учнівських обов’язків.
Має місце двоступенева структура – класна і загальношкільна форма самоуправління. Загальношкільна форма віддзеркалює класну. Спостерігається тісний взаємозв’язок класних служб самоврядування із загальношкільним, як результат – перші підпорядковані другим. Учнівський парламент школи містить такі ж служби, як і класне самоврядування. Так, учнівський парламент поділено на міністерства: юстиції, культури, освіти, здоров’я та спорту, екології. Міністерства спрямовують свою роботу на підвищення якості навчання, реалізацію вимог режиму роботи школи, організацію дозвілля школярів, на розвиток ініціативи і творчої самодіяльності учнів. Члени міністерств є відповідальними за певну ланку роботи.
Міністерством освіти здійснюється чіткий контроль за успішністю учнів, співробітництво з учителями, впроваджуються заходи щодо якісного навчання, розпочато моніторинг успішності учнів по класах та класів взагалі по школі. Воно залучає учнів до гурткової роботи та секцій МАН, співпрацює з вчителями в організації тематичних вечорів, предметних олімпіад, організовує перевірку стану підручників, ведення зошитів і щоденників.
Міністерством юстиції було налагоджено чергування по школі на перервах та чергування у шкільній їдальні. Міністерство слідкує за дотриманням учнями «Правил поведінки». Здійснюється чіткий контроль за роботою чергових класів, за поведінкою та зовнішнім виглядом учнів. Разом з учителем-наставником проводять «рейди-перевірки» відвідування і запізнення до школи, організовують «правові тижні». Учні допомагають класним керівникам вести облік і виявляти причини пропусків уроків; інформують шкільну раду профілактики правопорушень; контролюють стан шкільного майна.
Міністерство здоров’я та спорту регулярно проводить пропаганду здорового способу життя, шкідливості паління та вживання наркотичних речовин і алкогольних напоїв. Допомагає у проведенні шкільних і районних спортивних змагань, у відзначенні Дня здоров’я, Дня Збройних сил України, Дня захисника Вітчизни, Дня ЦО; планує походи і поїздки; члени міністерства провели веселі старти «Будьмо здорові», «Козацькі забави, присвячені річниці визволення України», спортивне свято „Тато, мама і я – спортивна сім’я”, заходи з нагоди Дня фізичної культури та спорту: тиждень «За здоровий спосіб життя»; «Малі олімпійські ігри». Слідкує за дотриманням чистоти і порядку у шкільних приміщеннях, зовнішнім виглядом учнів.
Міністерство екології залучає учнів до бережливого ставлення до природи, сприяє озелененню класних кімнат і шкільних приміщень; проектує роботу із збереження чистоти довкілля; допомагає озеленювати територію школи.
Міністерство культури організовує та проводить всі культурно-масові заходи згідно плану виховної роботи школи. У цій роботі допомагають інші міністерства, відповідно тематиці поточного заходу. Проводять загальношкільні лінійки, збори, круглі столи, виставки, організовують дозвілля, творчі свята, спортивні заходи.
Були проведені за участю самоврядування наступні виховні заходи: свято „ Першого дзвоника”; конкурс малюнків «Ми за мир – проти війни» до Дня партизанської слави; поздоровлення ветеранів війни та мешканців району зі Святом возволення України від німецько-фашистських загарбників, святковий концерт для них; свято, присвячене Дню людей похилого віку, Дню ветеранів України, Дню партизанської слави; круглий стіл на тему «Українське козацтво. Історія і сучасність»; День самоврядування та концерт до Дня вчителя (школярі не тільки підготували святковий концерт для вчителів, а бажаючі учні 9-11 класів провели уроки в 1-8 класах; це цікаво не лише для дітей, а й для педагогів, які готують учнів до проведення уроків); місячник профорієнтації; Свято осені та виставку поробок та малюнків "Осінній вернісаж"для учнів 1-6 класів; тиждень протипожежної безпеки, впродовж якого був проведено конкурс малюнків та плакатів на протипожежну тематику;; свято, присвячене Дню української мови та писемності; заходи до Дня пам’яті жертв Голодомору (конференція на тему «Голодомори та політичні репресії на Слобожанщині»); місячник з профорієнтації; в рамках Всеукраїнського тижня права – бесіди з елементами гри та вікторини на тему "Права дитини", лекцію на тему "Права людини" з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини, турнір правознавців, перегляд художніх та документальних фільмів про права людини та правозахисну діяльність в Україні, конкурс стіннівок на провознавчу тематику та малюнків «Мої права», допомогали організувати виставку науково-популярної та навчальної літератури на правову тематику та перегляд художніх та документальних фільмів про права людини та правозахисну діяльність в Україні; заходи, спрямовані на протидію проявам ксенофобії: урок пам’яті «Розстріляне відродження», присвячений пам’яті діячів української науки та культури, репресованим за часів сталінщини; заходи до Дня Збройних сил України: патріотичний захід для учнів 5-11 класів "Кожен хоче любити..."; лінійка, військово-спортивне свято «Козацькі розваги», змагання з кульової стрільби, змагання учнів 10 - 11класів на особисту першість по силовим вправам, спортивні змагання «Сміливі, спритні, вправні» учнів 5-9 класів, огляд-конкурс стіннівок, присвячений річниці Збройних сил України; Українські вечорниці", виховний захід, присвячений Дню пам’яті ліквідаторів аварії в Чорнобилі; новорічні свята; концерт до Дня святого Валентина; концерт до Восьмого березня, 12.02.2015 - учні школи взяли участь у концерті, присвяченому 28-ій річниці виведення військ з Афганістану в музеї-діарамі «Афганістан – як це було»; 20.02.2015 - до Дня Героїв Небесної Сотні проведено лінійку для учнів 1-4 класів та Єдиий урок в 5-11 класах 12.02.2015 - учні школи взяли участь у концерті, присвяченому 28-ій річниці виведення військ з Афганістану в музеї-діарамі «Афганістан – як це було»;
20.02.2015 - до Дня Героїв Небесної Сотні проведено лінійку для учнів 1-4 класів та Єдиий урок в 5-11 класах.
форму.
Впродовж року випускалися плакати, стіннівки до свят, шкільних заходів:
- різноманітних спортивних змагань;
- предметних тижнів;
- до Новорічних заходів, Дня Святого Валентина, Великодня та ін..
У початковій школі, окрім заходів запланованих класним керівником, за ініціативою учнів регулярно проводились лінійки; була проведена операція «Я – Учень» (перевірка зовнішнього вигляду), надавалася допомога у навчанні дітям, які довго хворіли; був налагоджений випуск стіннівок, здійснено оформлення фотостендів «Життя класу». Учні брали участь у організації та проведенні спортивних змагань («Малі олімпійські ігри»), екскурсій, прогулянок на природу; стежили за збереженням чистоти і порядку у класі, на шкільній території, допомагали у підготовці класних та шкільних свят, конкурсів, концертів. Були організовані спортивні змагання з футболу, баскетболу та волейболу між старшокласниками та вчителями. Продовжується випуск шкільної газети «Шкільні вісті».
Основна увага приділяється естетичному вихованню учнів. 95 % учнів школи відвідують заняття школи мистецтв №3, з якою з 1987 року співпрацює організація учнівського самоуправління.
Учні школи беруть участь у різних конкурсах, у реалізації національних та регіональних програм, у заходах районної та міської організації. Брали участь в таких акціях та конкурсах: міській акції, що полягала у зборі каштанів «Збери каштани на шкільному подвір’ї» (вересень - жовтень), шкільній акції «Збережемо ліси!» (збір макулатури); у жовтні – у виставці-конкурсі виробів з бісеру, бусин; виставці учнівських поробок «Осінній вернісаж» (1-4 класи) та «Осінні мотиви (5-11класи), шкільній акції «Замість ялинки – новорічний букет; шкільній акції «Допоможи птахам» (виготовлення годівничок); районному проекті"Формула турботи". В рамках шкільної акції «Допоможи ближньому» в листопаді – грудні 2014 р. було організовано збір речей, канцелярських товарів, іграшок тощо для допомоги дітям і сім’ям, які прибули із зони АТО, а в лютому-березні були зібрані кошти для допомоги Харківському військовому госпіталю.
Представники міністерств брали участь у позашкільних районних та міських конкурсах, змаганнях: в районному етапі конкурсу "Учень року"(номінація "Творча особистість року»), районному конкурсі дитячих малюнків «Діти проти насильства!», в районному етапі Всеукраїнського дитячого творчого конкурсу «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху», в обласній виставці дитячого малюнку «Мій біль – Афганістан», в ІІ (районному) етапі гри «Що?Де? Коли?; в районному Дебатному турнірі шкільної ліги команд Московського району, в районному етапі VIII Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоровий спосіб життя»; травні - в районному конкурсі малюнків «Охорона праці очима дітей», у Всееукраїнському конкурсі шкільних малюнків «Мої права».
У
У школі працюють агітбригади ЮІД і ДЮП. В листопаді агітбригада ДЮП «Вогник» виступила перед учнями 1-6 класів. Гуртківцями було проведено також вікторину серед учнів 1-6 класів на кращого знавця правил протипожежної безпеки.
Представники міністерств брали участь у позашкільних районних та міських конкурсах, змаганнях.
Участь в різних видах діяльності дає можливість учням перевірити свої здбності, визначити свої нахили і знайти їм практичне застосування.
Велася робота щодо залучення обдарованих учнів до інтелектуальних конкурсів, які проводилися в школі та в районі( ігри «Брейн-ринг», «Щасливий випадок», «Найрозумніший»).
Розвитку творчих здібностей учнів сприяли й проведення в школі предметних тижнів, конкурсів талантів.
Метою організації самоврядування є розвиток соціальної та організаторської
активності учнівської молоді шляхом їхнього залучення до демократичного
управління.
Здійснювалася робота з роз¢яснення антиалкогольного законодавства, морально-правового виховання, попередження наркоманії, токсикоманії та СНІДу: в листопаді проведено акцію «Молодь проти наркоманії та СНІДУ» та тиждень «За здоровий спосіб життя», в рамках яких оновлено куточки здоров’я в класних кабінетах, проведено профілактичні акції «Стоп наркотикам!», диспути, бесіди, години спілкування та інші виховні заходи для школярів, організовано конкурси малюнків, плакатів, оновлено тематичні виставки в шкільних бібліотеках. З 26.11 по 30.11 проведено урок протидії насильству в сім’ї.
Ефективною була й робота учнівського самоврядування з дорослими. Співпраця з батьківським комітетом полегшувала вирішення деяких проблем школи, особливо це відбувалося плідно у роботі з проблемними учнями.
Згідно з річним планом щомісяця проводилися засідання активу учнівського самоврядування, сформованого із голів класного самоврядування, засідання міністерств відбувалися по потребі.
Учні школи завжди брали участь у засіданнях районної організації.
Завдання та зміст роботи Президентської Ради
Основні завдання шкільного парламенту — сприяти педагогічному колективу школи щодо подальшого розвитку у дітей активної життєвої позиції, виховання національної свідомості, створення необхідних комфортних умов для розвитку в учнів їхніх здібностей та творчої ініціативи, їхньої самореалізації у пізнавальній та навчальній діяльності.
• Рада учнівського самоврядування школи організовує роботу системи учнівського
самоврядування школи.
• бере участь у реорганізації, злитті або скасуванні центрів самоврядування та дитячо-юнацьких організацій та об'єднань.
• Рада підводить підсумки роботи центрів самоврядування за тиждень, місяць,
семестр і за рік.
• сприяє роботі МАН, керує центрами дисципліни та порядку, охорони
здоров'я, фізкультури та спорту, суспільно-корисних справ, культури та дозвілля,
та прес-центром.
• парламент сприяє розвитку навичок самообслуговування, вихованню свідомої
дисципліни та культури поведінки, а також виконанню учнями Статуту школи.
• формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної
відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської
молоді.
• формування суспільно-громадського досвіду особистості, розвиток,
стимулювання, реалізація її творчого потенціалу.
• формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху
старшокласників.
• розвиток творчих рис характеру: цілеспрямованості, ініціативності,
вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності,
готовності до виправданого ризику;
• залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-політичних,
моральних потреб суспільства;
• об'єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток
їхніх творчих здібностей;
• розвиток світогляду старшокласників для подальшого формування цивілізаційної
компетентності.
За результатами моніторингу вивчення стану розвитку учнівського самоврядування, який проводили члени районної Асоціації «Нове покоління» в квітні 2018 року, робота шкільної організації оцінена на достатньому рівні.
Шкільна дитяча організація збільшує обсяги своєї роботи: залучає все більше учнів до конкурсів та культурно-масових заходів, збільшує кількість виховних заходів, свят, зустрічей з ветеранами війни, працівниками міліції, наркологічного кабінету, лекторами, але є і проблемні питання: немає окремого приміщення для роботи учнівського самоврядувння, недостатньо організована співвпраця з громадськими організаціями району і міста, потрібно дооформити сторінку на сайті школи, активізувати співпрацю із засобами масової інформації для підтримки та розвитку шкільних ЗМІ.