• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Готуємось до державної підсумкової атестації

/Files/photogallery/ДПА 2014.jpg

До уваги вчителів, учнів та їхніх батьків!

Наказ Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Календарного плану підготовки та проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти

Розклад ДПА-2018

Готуємось до ДПА

Державна підсумкова атестація у початковій школі

У початковій школі державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики.

Державна підсумкова атестація з української мови проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь учнів будувати речення, зв’язні тексти, висловлювати міркування, власну думку за допомогою різних мовних засобів, практично застосовувати мовні знання з фонетики, лексики, граматики, орфографії відповідно до державних вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів із зазначеного предмета.

Державна підсумкова атестація з читання спрямована на перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту; володіння літературознавчими поняттями на елементарному рівні; уміння узагальнювати зміст прочитаного (розкривати головну думку); практичних умінь роботи над текстами різних жанрів (казкою, оповіданням, віршем, байкою, легендою); умінь виконувати творчі завдання на основі прочитаного, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.

Державна підсумкова атестація з математики проводиться з метою перевірки рівня засвоєння учнями математичних знань, сформованості умінь і навичок застосовувати вивчений матеріал під час виконання завдань з числами, числовими і буквеними виразами, рівностями, нерівностями, рівняннями, величинами, геометричними фігурами, розв’язування сюжетних задач.

Державна підсумкова атестація проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та п’ятниці.
В один день можна проводити атестацію лише з одного предмета.
На проведення атестації з кожного предмета відводиться 1 академічна година.

Державна підсумкова атестація в основній школі

Атестація в основній школі проводиться з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики,а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу.

З усіх обов’язкових предметів атестація проводиться письмово за збірниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки. У разі проведення атестації за вибором, форму проведення атестації (усно чи письмово) обирають учні.

Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться в письмовій формі (диктант) за завданнями, оголошеними Міністерством освіти і науки України по радіо і телебаченню в день проведення атестації. Перевірці під час державної підсумкової атестації підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам’ятовування; уміння ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.
На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту. Використання учнями допоміжних джерел (словники, довідники, підручники тощо) не допускається.

Державна підсумкова атестація з математики проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії.

Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 3 академічних годин для учнів загальноосвітніх класів. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 4 академічних годин.

Державна підсумкова атестація з географії проводиться за результатами вивчення шкільного курсу «Географія України» (8–9 клас). Атестація передбачає визначення рівня навчальних досягнень дев’ятикласників щодо географічних закономірностей, розуміння взаємозв’язків між компонентами природних комплексів, взаємодії природи і господарської діяльності людини, життя людей, їх традицій, звичаїв, ведення господарства тощо.

На виконання атестаційної роботи відводиться 90 хвилин.

Користуватися підручниками, іншими посібниками (словниками, довідниками) під час виконання письмової форми державної підсумкової атестації з географії не дозволяється.

Державна підсумкова атестація з біології є обов’язковою і проводиться в письмовій формі.

Матеріали для державної підсумкової атестації з іноземної мови у 9 класі загальноосвітніх навчальних закладів складені відповідно до чинної програми з іноземних мов, затвердженої Міністерством освіти і науки України.

Зміст і формат державної підсумкової атестації враховує головну мету навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах – формування в учнів комунікативної компетенції, базою для якої слугують комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.

Об'єктами контролю визначаються читання, письмо та говоріння як види мовленнєвої діяльності, а також лексичний і граматичний аспекти іншомовної комунікації (використання мови).

У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською чи іншими мовами національних меншин Державна підсумкова атестація з мови навчання (рідної) у 9 класі проводиться у формі диктанту за посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.

На проведення державної підсумкової атестації з російської чи інших мов національних меншин у 9 класі відводиться 1 астрономічна година.

Державна підсумкова атестація в старшій школі проводиться з трьох предметів:

- українська мова;

- профільний предмет (для учнів які навчалися у класах з профільним навчанням), історія України або математика (для учнів, які навчалися у класах універсального профілю);

- предмет за вибором.

Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться у формі переказу без творчого завдання за текстом, визначеним Міністерством освіти і науки України і оголошеним по радіо та телебаченню в день проведення атестації.

На виконання завдання державної підсумкової атестації з української мови в 11 класі відводиться 90 хвилин, протягом яких учні докладно відтворюють первинний текст запропонованого переказу з урахуванням його смислової і структурної цілісності (без додаткового творчого завдання). Переказ проводиться за традиційною методикою.

Державна підсумкова атестація з математики в 11-х класах проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з математики.

Для учнів класів рівня стандарту та академічного рівня на проведення державної підсумкової атестації передбачено 3 академічних години, для учнів профільних класів – 3,5; для учні класів з поглибленим вивченням математики – 4 академічних години.

Державна підсумкова атестація з фізики проводиться у письмовій формі.

Під час роботи учні не можуть користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо). Для проведення обчислень учням дозволяється користуватися калькулятором.

Декілька порад, як успішно написати ДПА

До складання:

  • Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити папір, ручки, олівці тощо.
  • Складіть план підготовки до ДПА на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
  • Під час підготовки до ДПА з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятайте, а коли починаєте відповідати – ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
  • Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
  • Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
  • Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
  • Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.
  • Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.
  • Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
  • Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.
  • Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
  • Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
  • Не забудьте прийти на консультацію.
  • Відпочиньте за 2-3 дні до ДПА.
  • Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
  • Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.
  • Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі карту успіху.
  • Прийдіть на ДПА завчасно.

Під час складання:

  • не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
  • почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!;
  • не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим.
  • Будьте уважними, запам’ятайте вказівки вчителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.
  • Сконцентруйтеся після організаційних моментів – для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.
  • Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.
  • Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
  • Думайте лише про виконання того, яке виконуєте, а не всіх відразу.
  • Перевірте виконання завдання.
  • Прислухайтеся до своєї інтуїції.

Після складання:

  • Зателефонуйте батькам. Пам'ятайте, що вони хвилюються за вас.
  • Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
  • Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального предмета.
  • Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.
Кiлькiсть переглядiв: 130